PODMIENKY POUŽÍVANIA NÁKUPNEJ GALÉRIE E-shop TV LUX
1 Pôsobnosť Podmienok
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Podmienky“) upravujú využívanie nákupnej galérie e-shop/tvlux.sk Užívateľmi a Obchodníkmi a vzťah medzi Prevádzkovateľom, Obchodníkom a Užívateľom.
1.2. V prípade kúpy produktov od spoločnosti TV LUX, s.r.o. sídlo: Prepoštská 5, 811 01 Bratislava, IČO: 36 827 541 prostredníctvom nákupnej galérie e-shop/tvlux.sk, upravujú tieto Podmienky tiež práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatváranej na diaľku medzi Užívateľom ako kupujúcim a spoločnosťou TV LUX, s.r.o. sídlo: Prepoštská 5, 811 01 Bratislava, IČO: 36 827 541 ako obchodníkom.
1.3. Výklad pojmov (v abecednom poradí)
Košík – služba umožňujúca odoslať návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy Obchodníkovi priamo prostredníctvom Portálu e-shop/tvlux.sk;
Kúpna zmluva – kúpna zmluva uzavretá prostredníctvom Portálu e-shop/tvlux.sk medzi Užívateľom a Obchodníkom;
Obchodník – subjekt, ktorý na základe osobitnej zmluvy s Prevádzkovateľom Portálu prezentuje na portáli e-shop/tvlux.sk Ponuky produktov.
Obchodníkom je aj Prevádzkovateľ, a to v prípade Produktov predávaných priamo spoločnosťou TV LUX, s.r.o. sídlo: Prepoštská 5, 811 01 Bratislava, IČO: 36 827 541, t.č.: 02/2129 55 11, eshop@tvlux.sk
Jedným z Obchodníkov je tiež Zlatníctvo Aquamarin – obchodné meno: Lucia Bednárová ZLATNÍCTVO AQAMARÍN, miesto podnikania: Rastislavova 3484/12, 058 01 Poprad, IČO: 374 396 85, mobil: 0905 204 197, e-mail: aqamarin.poprad@gmail.com
Objednávka – reakcia na Ponuku zaslaná Obchodníkovi Užívateľom prostredníctvom Portálu e-shop/tvlux.sk, ktorej predmetom je dopyt Produktu podľa Ponuky; Objednávka je považovaná za návrh na uzatvorenie Kúpnej zmluvy;
Ponuka – ponuka Produktu, ponúkaného Obchodníkom na Portáli e-shop/tvlux.sk; ponuka nie je návrhom na uzavretie Kúpnej zmluvy;
Portál – internetové stránky e-shop/tvlux.sk;
Prevádzkovateľ – prevádzkovateľ Portálu e-shop/tvlux.sk, ktorým je TV LUX s.r.o. sídlo: Prepoštská 5, 811 01 Bratislava, IČO: 36 827 541.
Spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
Užívateľ – používateľ internetu, návštevník Portálu e-shop/tvlux.sk za účelom prezerania Ponúk, zasielania návrhov na uzatvorenie Kúpnej zmluvy s Obchodníkom Užívateľ môže mať postavenie Spotrebiteľa.
Produkt - tovar alebo služba ponúkané Obchodníkom prostredníctvom Portálu e-shop/tvlux.sk;
Tovar - akákoľvek hmotná hnuteľná vec hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu ponúkaný Obchodníkom prostredníctvom Portálu e-shop/tvlux.sk;
Zákon o ochrane spotrebiteľa – zákon č. 180/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa;
2 Registrácia Užívateľov a Obchodníkov
2.1 Užívanie Portálu pre účely prezerania Ponúk nie je podmienené žiadnou registráciou Užívateľa. Užívateľ znáša výdaje na prevádzku vlastného prehliadacieho zariadenia a na internetové pripojenie.
2.2 Pre vytvorenie užívateľského účtu sú vyžadované nasledujúce informácie: a) užívateľské meno; b) platná e-mailová adresa; c) prístupové heslo. Užívateľ má možnosť prihlásiť sa k užívateľskému účtu prostredníctvom rozhrania Portálu a spravovať údaje v rámci účtu uložené.
2.3 Pri vytvorení každej Objednávky musí Užívateľ uviesť meno a priezvisko, adresu na doručovanie, e - mail a telefónne číslo. V prípade záujmu môže uviesť tiež fakturačnú adresu, ak je rozdielna s adresou na doručovanie.
2.4 Registrácia Obchodníka sa realizuje na základe uzatvorenia samostatnej zmluvy o spolupráci medzi Prevádzkovateľom a Obchodníkom.
3 Ponuka Produktov
3.1 Obchodník zodpovedá v plnom rozsahu za obsah Ponúk zverejnených na Portáli e-shop/tvlux.sk (vrátane zodpovednosti v prípade nekalosúťažného konania). Prevádzkovateľ nezodpovedá za prípadné chyby, nepresnosti alebo chybné údaje jednotlivých Ponúk.
3.2 Pri každom Produkte sú uvedené informácie minimálne v nasledovnom rozsahu
a) názov Produktu;
b) obchodné meno Obchodníka. Ďalšie údaje ako napr. telefónne číslo Obchodníka, sídlo Obchodníka, adresa, adresa jeho elektronickej pošty a číslo faxu (ak ho má zriadený), ktoré sú dôležité pre kontakt Užívateľa ako spotrebiteľa s Obchodníkom, sú zobrazené v týchto Podmienkach.
c) fotografie Produktu – prípustné sú tiež katalógové fotografie ponúkaného Produktu, ktoré sa môžu líšiť napríklad vo farbe, alebo vlastnostiach Produktu, ktoré nie sú z fotografií zrejmé; na posúdenie súladu Produktu s Ponukou je vždy rozhodujúci textový popis Ponuky;
d) hlavné vlastnosti Produktu v rozsahu primeranom druhu a povahe Produktu a jeho špecifikácia podľa povahy Produktu (predovšetkým údaj modelovom označení, technické parametre a pod.);
e) predajnú cenu Produktu alebo, ak vzhľadom na povahu Produktu nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta;
f) údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby vrátane dostupných technických ochranných opatrení,
g) údaje o kompatibilite a interoperabilite veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby, ktoré sú Obchodníkovi známe alebo pri ktorých možno rozumne očakávať, že sú Obchodníkovi známe.
3.3 Obchodník zodpovedá za riadne poskytnutie informácií, ktoré musia byť Užívateľovi, pokiaľ je spotrebiteľom, poskytnuté pred uzavretím Kúpnej zmluvy v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa. Prevádzkovateľ nezodpovedá za obsah Kúpnej zmluvy, za prípadnú neplatnosť Kúpnej zmluvy, za nedodanie tovaru podľa Kúpnej zmluvy alebo za jeho chyby.
4 Uzavretie Kúpnej zmluvy
4.1 Zverejnenie Ponuky na Portáli nie je považované za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslanie Objednávky Užívateľom Obchodníkovi prostredníctvom Portálu e-shop/tvlux.sk v rámci služby Košík nasledovne:
4.2 Po výbere Produktu Užívateľ vloží Produkt kliknutím na príslušné tlačidlo do virtuálneho Košíka. Umiestnenie Produktu do Košíka je požiadavkou pre odoslanie Objednávky. Do Košíka je Užívateľ oprávnený umiestniť viac Produktov podľa Ponúk rôznych Obchodníkov. Pred odoslaním Objednávky má Užívateľ možnosť zistiť a odstrániť chyby, ktoré vznikli pri zadávaní údajov v Objednávke, najmä má možnosť jednotlivé Produkty z virtuálneho Košíka odstrániť, kontrolovať a meniť údaje uvedené v Objednávke, predovšetkým množstvo a druh Produktov, kontaktné údaje a doručovaciu adresu.
4.3 Pred odoslaním Objednávky sa Užívateľovi zobrazia vždy všetky Produkty uložené v košíku, identifikácia jednotlivých Obchodníkov ponúkajúcich vybrané Produkty , cena Produktov, množstvo jednotlivých položiek (kusov), súhrnná kúpna cena za všetky položky Produktov uložené v košíku vrátane nákladov na dopravu objednávaných Produktov. Cena Produktov sa zobrazuje ako cena vrátane DPH.
4.4 Užívateľovi sú pred odoslaním Objednávky v rozhraní Košíka poskytnuté všetky informácie podľa bodu 3.2 vyššie ako aj:
a) náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky a skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred;
b) podmienky plnenia, platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt.
4.5 Obchodník prostredníctvom všeobecných obchodných podmienok zverejnených na Portáli poskytne tiež Užívateľovi nasledovné informácie o:
a) existenciu a dĺžku trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady tovaru (články 7, 8, 9 týchto Podmienok);
b) existenciu a dĺžku trvania zodpovednosti za vady služby a postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady služby
c) podmienky popredajného servisu, ak ho obchodník alebo výrobca poskytuje
d) poučenie o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu (zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 108/2024 Z. z.) s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov (článok 12 týchto Podmienok);
e) poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy (článok 6 týchto Podmienok)
f) poučenie o povinnosti spotrebiteľa znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty (bod 6.4 a 6.6týchto Podmienok),
g) poučenie o tom, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1, alebo poučenie o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy (bod 6.5 týchto Podmienok),,
h) poučenie o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť obchodníka a o podmienkach ich poskytnutia, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taká povinnosť.
4.6 Odoslanie Objednávky Užívateľom je považované za návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy. Prevádzkovateľ tento návrh neodkladne automatickými prostriedkami odovzdá Obchodníkovi /Obchodníkom, voči ktorému / ktorým smeruje. Po prijatí Objednávky Prevádzkovateľ zašle Užívateľovi na e-mailovú adresu zadanú v rámci Objednávky, e-mail so súhrnom Objednávky, obsahujúci identifikáciu vybraného Tovaru a Obchodníkov, vyčíslenie kúpnej ceny jednotlivých položiek a súhrnnú kúpnu cenu za všetky položky podľa Objednávky, identifikáciu spôsobu dopravy a jej ceny, spôsobu úhrady kúpnej ceny, a taktiež doručovaciu a fakturačnú adresu. Súhrn Objednávky spracovaný Prevádzkovateľom nie je akceptáciou návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy. V prípade, ak je Obchodníkom Prevádzkovateľ, postupuje sa iba podľa bodu 4.7 týchto Podmienok.
4.7 Obchodník, neodkladne po prijatí Objednávky, je povinný zaslať Užívateľovi na jeho e-mailovú adresu zadanú v rámci Objednávky potvrdzujúci e-mail obsahujúci potvrdenie Objednávky s údajmi podľa predchádzajúceho odseku. Potvrdzujúci e-mail Obchodníka doručený Užívateľovi je akceptáciou návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy. Prijatím potvrdenia Objednávky Obchodníka Užívateľom je Kúpna zmluva uzavretá.
4.8 V prípade, že je Užívateľ spotrebiteľom, je Kúpna zmluva spotrebiteľskou zmluvou v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a na spotrebiteľskú zmluvu sa vzťahujú ustanovenia v zmysle tohto zákona.
5 Práva a povinnosti z Kúpnej zmluvy
Zaplatenie kúpnej ceny
5.1 Užívateľ má povinnosť zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu a cenu prepravy v prípade, ak bola dohodnutá, a to spôsobom zvoleným pri zadávaní Objednávky. Spôsob úhrady kúpnej ceny volí Užívateľ v rámci Objednávky. V prípade, že Užívateľ zvolí ako spôsob platby za Tovar platbu kartou, je k úhrade platby vyzvaný v rámci vytvárania Objednávky, pričom je presmerovaný na príslušné platobné rozhranie. Po zadaní platby je Užívateľ vyzvaný k dokončeniu Objednávky. Na základe zrealizovania platby je Obchodník povinný uzavrieť s Užívateľom Kúpnu zmluvu a zároveň je povinný zaslať Užívateľovi potvrdenie Objednávky. Obchodník je povinný Užívateľovi zaslať daňový doklad spoločne s Produktom. Rovnako tak je povinný najneskôr spolu s dodaním Produktu poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči vrátane všetkých informácií podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa.
Dodanie Produktu
5.2 Na základe uzavretej Kúpnej zmluvy je Obchodník povinný dodať/poskytnúť Užívateľovi Produkt, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy, v množstve, kvalite a spôsobom podľa Objednávky, a odoslať/poskytnúť ho Užívateľovi v čase, zodpovedajúcemu poskytnutej informácii o dostupnosti Produktu, uvedenej v Ponuke a na miesto, ktoré je uvedené Užívateľom ako adresa dodania v Objednávke.
5.3 Ak nie je dohodnuté inak, nebezpečenstvo škody na Tovare a jeho náhodnej skazy alebo náhodného zhoršenia Tovaru prechádza na Užívateľa okamžikom, keď Obchodník odovzdal Tovar dopravcovi. Obchodník je povinný jasne a zrozumiteľne označiť zásielku adresovanú Užívateľovi, alebo Užívateľa neodkladne informovať o odoslaní zásielky formou e-mailu, inak nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Užívateľa až okamihom, kedy Užívateľovi doručí dopravca Tovar.
5.4 Užívateľ je povinný prezrieť Tovar bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí a prípadné chyby reklamovať u Obchodníka bezodkladne po ich zistení.
6 Odstúpenie od Kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu
6.1 Užívateľ, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený odstúpiť od zmluvy, a to bez uvedenia dôvodu, za podmienok upravených Zákonom ochrane spotrebiteľa, a to v lehote
a) do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru.
b) do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
6.2 Tovar sa považuje za prevzatý Užívateľom okamihom, keď Obchodník, alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru.
6.3 Odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí byť uskutočnené voči Obchodníkovi písomne alebo aj e-mailom, pričom v odstúpení musí byť Kúpna zmluva jednoznačne identifikovaná (napr. číslom prideleným Užívateľovi v potvrdení Objednávky alebo označením Produktu a pod.). Lehota sa považuje za dodržanú v prípade, ak odstúpenie od Kúpnej zmluvy bude do jej uplynutia (do 24:00 hod. posledného dňa lehoty) preukázateľne odoslané Obchodníkovi. Na odstúpenie je Užívateľ oprávnený použiť formulár „odstúpenie od zmluvy“, ktorý sa nachádza na konci týchto Podmienok. Užívateľ nie je pri odstúpení povinný dodržať formu poskytnutého formulára, berie však na vedomie, že zodpovedá za splnenie obsahových náležitostí odstúpenia tak, aby toto odstúpenie bolo považované za platné.
6.4 V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy je Užívateľ povinný na vlastné náklady najneskôr do 14 dní od odstúpenia od Kúpnej zmluvy zaslať Tovar späť alebo ho odovzdať Obchodníkovi alebo osobe poverenej Obchodníkom na prevzatie tovaru v bezvadnom stave s kompletným príslušenstvom a s kompletnou dokumentáciou (doklad o kúpe, návod, záručný list) na adresu sídla Obchodníka, alebo na inú adresu, ktorú mu Obchodník za týmto účelom uviedol.
6.5 Užívateľ nie je v oprávnený odstúpiť od Zmluvy predmetom ktorej je:
a) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,;
b) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
c) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
d) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
e) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
f) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
g) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,.
6.6 Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Užívateľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký použil Užívateľ pri svojej platbe. Obchodník však nie je povinný uhradiť Užívateľovi dodatočné náklady, ak si Užívateľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Užívateľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Obchodníkom.
6.7 Obchodník nie je povinný vrátiť Užívateľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým Užívateľ nepreukáže zaslanie Tovaru späť Obchodníkovi, ibaže Obchodníkovi navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
6.8 Náklady na vrátenie Tovaru Obchodníkovi (najmä poštovné za doručenie vráteného Tovaru Obchodníkovi) znáša Užívateľ. Užívateľ nie je oprávnený Tovar Obchodníkovi vracať formou dobierky. Takto zaslaný Tovar nie je Obchodník povinný prevziať.
6.9 Užívateľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
6.10 V prípade, že Užívateľ odstúpil od Kúpnej zmluvy neplatne, Kúpna zmluva nezaniká, a Obchodník zašle Tovar späť Užívateľovi na náklady Užívateľa.
6.11 Obchodník je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy z dôvodov nespočívajúcich na jeho strane, ak nie je schopný riadne a včas dodať Tovar, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy. V prípade zmeny termínu predpokladaného dodania Tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy, je Obchodník povinný neodkladne informovať Užívateľa o zmene dostupnosti. V prípade, že Užívateľ neakceptuje nový termín dodania, je Obchodník oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy.
7 Dodanie vadného Produktu, rozpor s Kúpnou zmluvou
7.1 V prípade, že Užívateľ zistí, že dodaný/poskytnutý Produkt je vadný, alebo mu bol dodaný Produkt, ktorý nezodpovedá predmetu Kúpnej zmluvy čo do množstva, akosti a vyhotovení, je Užívateľ povinný neodkladne tieto skutočnosti Obchodníkovi oznámiť písomne alebo prostredníctvom e-mailu, uvedeného Obchodníkom v potvrdení Objednávky. V prípade, že Užívateľ neoznámi vadu Produktu Obchodníkovi včas, zaniká jeho nárok na odstránenie vád Produktu.
7.2 V prípade, že sú vady Produktu podstatné t.j. také, ktoré majú vplyv na základnú funkčnosť Produktu, (napr. ak je Tovar viditeľne alebo funkčne poškodený alebo chýba časť Produktu, ktorá je dôležitá pre jeho funkčnosť a pod.), má Užívateľ právo požadovať od Obchodníka dodanie nového alebo chýbajúceho Produktu alebo jeho časti, opravu, na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Zvolený nárok je Užívateľ povinný oznámiť Obchodníkovi pri oznámení vád Produktu.
7.3 V prípade, že sú vady Produktu nepodstatné t.j. také, ktoré nemajú vplyv na základnú funkčnosť Produktu, (napr.: najmä drobné poškodenie Produktu nemajúce vplyv na funkčnosť, chýbajúca nepodstatná časť alebo vady čo sa týka množstva), má Užívateľ právo požadovať od Obchodníka odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny. Zvolený nárok je Užívateľ povinný oznámiť Obchodníkovi pri oznámení vád Produktu.
8 Záruka
8.1 Záručná doba Produktu odovzdaného/poskytnutého Užívateľovi – Spotrebiteľovi je v dĺžke 24 mesiacov s výnimkou, ak
a) zákon stanoví na určité druhy Produktu inú dĺžku záručnej doby, alebo
b) Obchodník alebo výrobca stanoví na určitý Produkt dlhšiu záručnú dobu.
8.2 Záručná doba začína plynúť od prevzatia/poskytnutia Produktu Užívateľovi. Doba trvania záruky je spravidla uvedená v záručnom liste, alebo v inom prehlásení Obchodníka. Ak nie je k Produktu dodaný záručný list, uplatňuje Užívateľ práva na základe dokladu o kúpe (faktúry) vydaného Obchodníkom.
8.3 Záruka zaniká:
a) uplynutím záručnej doby;
b) porušením ochranných pečatí a nálepiek, ktoré zabraňujú neodborným zásahom do Tovaru, pokiaľ sa tieto na Tovare nachádzajú;
c) neodbornou inštaláciou alebo iným uvedením do prevádzky, zaobchádzaním, obsluhou, manipuláciou alebo zanedbaním starostlivosti, ktorá je uvedená v príslušnej dokumentácii, ibaže by pokyny v návodu k montáži a prevádzke boli nesprávne;
8.4 Záruka sa nevzťahuje na:
a) opotrebenie spôsobené jeho obvyklým používaním;
b) vady vzniknuté nevhodným používaním Produktu, ak viedlo k jeho poškodeniu;
c) vady vzniknuté v dôsledku poškodenia prírodnými živlami (napr. zásah bleskom, povodne) alebo v dôsledku elektrického prepätia v sieti;
d) vady vzniknuté v dôsledku pôsobenia iných vonkajších udalostí, ku ktorým došlo po prechode nebezpečenstva škody na veci na Užívateľa, ak neboli spôsobené samotným Obchodníkom.
8.5 Záruka za akosť Produktu pre Užívateľa, ktorý nie je spotrebiteľom, sa spravuje zárukou poskytovanou výrobcom alebo distribútorom Tovaru. Dĺžku záručnej doby Produktu pre Užívateľa, ktorý nie je spotrebiteľom, uvedie na vyžiadanie Obchodník.
9 Reklamácia
9.1 Reklamáciu je Užívateľ oprávnený uplatniť u Obchodníka, alebo v autorizovanom servisnom stredisku výrobcu Produktu. Reklamáciu je možné uplatniť oznámením, osobným odovzdaním Produktu, alebo jeho zaslaním do miesta uplatnenia reklamácie, a to vždy s podrobným popisom vady, dokladmi o kúpe Produktu, prípadne záručným listom. Osoba, vybavujúca reklamáciu poskytne Užívateľovi, ktorý je spotrebiteľ, písomné potvrdenie o vytknutí vady a o lehote, v ktorej vadu odstráni
9.2 Lehota na vybavenie reklamácie uplatnenej Užívateľom, ktorý je spotrebiteľom, je 30 dní, ak zákon neustanoví inak. Táto lehota sa nevzťahuje na reklamácie uplatnené Užívateľom, ktorý nie je spotrebiteľom. Osoba, vybavujúca reklamáciu, vydá Užívateľovi doklad o podrobnostiach reklamácie a o spôsobe jej vybavenia. V prípade odmietnutia zodpovednosti za vady písomne oznámi Užívateľovi, ktorý je spotrebiteľom, dôvody tohto odmietnutia.
9.3 V prípade reklamácie z dôvodu neodstrániteľných vád má Užívateľ nárok na výmenu Produktu alebo na odstúpenie od zmluvy. Posúdenie charakteru vady pre tento účel leží na výrobcovi, distribútorovi alebo ich servisnom stredisku. V prípade reklamácie z dôvodu odstrániteľnej vady má Užívateľ nárok na opravu Produktu.
9.4 V prípade neoprávnenej reklamácie (vada vznikla nesprávnym použitím alebo chybnou manipuláciou a pod.), vzniká autorizovanému servisu resp. Obchodníkovi nárok na náhradu nákladov vzniknutých najmä v súvislosti s nájdením vady, vyhľadaním potrebných údajov, testovaním a prepravou neoprávnene reklamovaného Produktu atď. Užívateľ je povinný tieto náklady na výzvu Obchodníka alebo prevádzkovateľa autorizovaného servisu bez zbytočného odkladu uhradiť, najneskôr však do 14 dní od ukončenia reklamačného konania.
10 Zodpovednosť Prevádzkovateľa a Obchodníka
10.1 Prevádzkovateľ je sprostredkovateľom uzatvorenia Kúpnej zmluvy, pričom zodpovedá len za prevádzku služby Košíka a odoslanie Objednávky jednotlivým Obchodníkom. Prevádzkovateľ nezodpovedá hlavne za:
a) súlad Ponuky s právnymi predpismi (porušenie autorských práv tretích osôb k fotografiám, umiestňovaných v rámci Ponúk na Portáli, porušenie právnych predpisov na ochranu osobnosti, ochranu spotrebiteľa, ochranu proti nekalej súťaži alebo ochranu priemyselného vlastníctva Obchodníkom);
b) súlad Ponúk so skutočne dodaným Produktom;
c) včasné dodanie Produktu Obchodníkom vo vzťahu k informácii o dostupnosti Produktu uvedenej v Ponuke;
d) súlad Produktu s Kúpnou zmluvou;
e) vyriešenie nárokov z chýb Tovaru alebo reklamácií Obchodníkom alebo servisným strediskom;
f) škodu vzniknutú Užívateľom alebo tretím osobám v dôsledku omeškania Obchodníka s dodaním Produktu, alebo v dôsledku používania Produktu;
g) nesprávny alebo nevhodný výber Produktu Užívateľom;
h) nedostupnosť spôsobenú poskytovateľom internetového pripojenia Užívateľa a Obchodníka;
i) dostupnosť Portálu.
10.2 Obchodník zodpovedá za:
a) súlad dát odoslaných na zobrazenie na Portáli, ktorý je predmetom Ponuky;
b) súlad informácii, tvoriacich súčasť Ponuky, s právnymi predpismi (najmä s autorskoprávnou ochranou použitých fotografií, práva na použitie ochranných známok a iných označení);
c) úplnosť informácií Produktov tvoriacich súčasť Ponuky, najmä za splnenie požiadaviek vyplývajúcich z predpisov na ochranu spotrebiteľa i za osobitné právne predpisy regulujúce príslušnú kategóriu Produktu;
d) včasné potvrdenie Objednávky a uzavretie Kúpnej zmluvy;
e) včasné odoslanie/poskytnutie Produktu Užívateľovi, v súlade s informáciou o dostupnosti Produktu uvedenou v Ponuke;
f) súlad odoslaného/poskytnutého Produktu s Ponukou a Objednávkou;
g) vybavenie uplatnených nárokov z vád Tovaru a z reklamácií;
11 Práva a povinnosti Užívateľa, pravidlá vkladania príspevkov
11.1 Užívateľ je oprávnený informovať Prevádzkovateľa o prípadoch, kedy mu Tovar nebol Obchodníkom doručený včas, alebo sa dodaný Tovar nachádzal v akomkoľvek rozpore s Kúpnou zmluvou.
11.2 Užívateľ je oprávnený prostredníctvom Portálu vkladať k jednotlivým druhom Produktov používateľské recenzie a hodnotenia k jednotlivým Obchodníkom (dohromady „Príspevky“). Užívateľské Príspevky vyjadrujú názory ich autorov a nevyjadrujú názory Prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ nezodpovedá za pravdivosť informácií prezentovaných v Príspevkoch a za súlad týchto informácií s právnymi predpismi. Obzvlášť anonymné Príspevky by mali Užívatelia prijímať ako subjektívny názor, ktorý sám o sebe nemusí poskytovať úplnú a pravdivú informáciu o kvalite Produktov alebo Obchodníkov.
11.3 Prevádzkovateľ je oprávnený odstrániť alebo upraviť akýkoľvek Príspevok bez uvedenia dôvodu, a to najmä taký príspevok, ktorý je v rozpore s právnymi predpismi, dobrými mravmi, nesúvisí s témou, alebo ktorý je schopný akokoľvek poškodiť Prevádzkovateľa, Obchodníkov alebo iných Užívateľov. O odstránení príspevkov nie je Prevádzkovateľ povinný Užívateľa informovať alebo mu uviesť dôvody odstránenia.
11.4 Vkladanie Príspevkov je bezplatné a Užívateľom za to nenáleží žiadna odmena. Vložením Príspevku dáva Užívateľ Prevádzkovateľovi súhlas na použitie Príspevku v rámci Portálu vo forme sprístupnenia tretím osobám, reprodukcie a úprave Príspevku, a to bez rozdielu, či ide o autorské dielo v zmysle zák. č. 185/2015 Z.z., autorského zákona, alebo nie. Prevádzkovateľ je oprávnený udeliť tretej osobe právo na použitie Príspevkov (ako výhradné alebo nevýhradné).
11.5 Užívateľ je povinný zdržať sa pri vkladaní Príspevkov uvádzania osobných údajov osôb iných osôb, údajov o zdravotnom stave a iných osobitných kategórií osobných údajov a informácií vzbudzujúcich u ostatných Užívateľov alebo Obchodníkov dojem, že dané informácie uvádza Prevádzkovateľ alebo osoba ním poverená.
12 Riešenie sporov
12.1 V prípade, že Užívateľ, ktorý je Spotrebiteľom, nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak Obchodník na žiadosť Užívateľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Užívateľom, Užívateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“). Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Obchodníkom je (i) Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát SOI, Odbor medzinárodných vzťahov a ARS, Prievozská 32, poštový priečinok 29, 827 99 Bratislava alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo (ii) iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránkehttp://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom Užívateľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Užívateľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
12.2 Návrh Užívateľa na začatie alternatívneho riešenia sporu musí v zmysle § 12 odsek 3 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov obsahovať:
a. meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
b. presné označenie Obchodníka,
c. úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
d. označenie, čoho sa Užívateľ ako spotrebiteľ domáha,
e. dátum, kedy sa Užívateľ ako spotrebiteľ obrátil na Obchodníka so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s Obchodníkom bol bezvýsledný,
f. vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
12.3 Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže Užívateľ využiť formulár, ktorý je dostupný aj na webovom sídle ministerstva (http://www.mhsr.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-clr/146956s) a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. K návrhu Užívateľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.
12.4 V prípade vzniku sporu medzi Užívateľom – spotrebiteľom a Prevádzkovateľom, vyplývajúceho z užívania Portálu, má Užívateľ rovnaké možnosti mimosúdneho riešenia sporu ako v prípade sporov s Obchodníkmi.
13 Záverečné ustanovenia
13.1 Tieto Podmienky sú platné a účinné dňom 01.07.2024.
13.2 Prevádzkovateľ je oprávnený tieto Podmienky v primeranom rozsahu jednostranne zmeniť, najmä z dôvodu zmien právnych predpisov, technologických zmien ovplyvňujúcich napr. komunikáciu Prevádzkovateľa s Užívateľom alebo Obchodníkom, možnosti a spôsoby uzatvárania Kúpnych zmlúv, ale aj z dôvodu rozšírenia alebo zmien služieb poskytovaných Prevádzkovateľom. Na Objednávky, ktoré boli odoslané pred zmenou Podmienok, sa riadia predchádzajúcim znením Podmienok.
13.3 Pokiaľ Užívateľ alebo Obchodník Prevádzkovateľovi oznámi, že nové zmeny Podmienok neakceptoval, uplatní sa na všetky právne vzťahy, ktoré do tej doby vznikli medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom či Obchodníkom, pôvodné znenie Podmienok. Prevádzkovateľ je v takom prípade oprávnený ukončiť registráciu Užívateľa na Portáli, alebo vypovedať zmluvu o spolupráci uzavretú medzi Prevádzkovateľom a Obchodníkom.
13.4 Vzťah medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom sa riadi týmito Podmienkami a právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 40/1964 Z.z., Občianskym zákonníkom, zákonom č. 513/1991 Z.z., Obchodným zákonníkom, Zákonom o ochrane spotrebiteľa. Ochrana osobných údajov je upravená v samostatnom dokumente.
13.5 V prípade, že by bolo niektoré ustanovenie týchto Podmienok z akýchkoľvek dôvodov neplatné, nespôsobuje táto skutočnosť neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných častí Obchodných podmienok.
Prílohy:
Príloha 1 – vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pre obchodníka TV LUX s.r.o.
Príloha 2 – poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pre obchodníka TV LUX s.r.o.
Príloha 1
FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku)
– Komu: TV LUX s.r.o., Prepoštská 5, 811 01 Bratislava, eshop@tvlux.sk
– Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu: ..............
– Dátum objednania/dátum prijatia*..............
– Meno a priezvisko spotrebiteľa ..............
– Adresa spotrebiteľa ..............
– Podpis spotrebiteľa (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............
– Dátum ..............
* Nehodiace sa prečiarknite
Príloha 2
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA
NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: TV LUX s.r.o., Prepoštská 5, 811 01 Bratislava, t. č.: 02/2129 5511, eshop@tvlux.sk
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy zverejnený v rámci všeobecných obchodných podmienok na stránke eshop.tvlux.sk, jeho použitie však nie je povinné.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.
Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.