PREDZMLUVNÉ INFORMÁCIE – TV LUX, S.R.O:
Zájazd: Rakúsko s TV LUX
Tento pútnický zájazd sprostredkováva TV LUX, s.r.o. so sídlom Prepoštská 5, 81101 Bratislava pre spoločnosť Awertravel, s.r.o. so sídlom Hviezdoslavova 1469/61, Senica 905 01. Uchádzač o pútnický zájazd týmto súhlasí so spracovaním osobných údajov spoločnosťou TV LUX, s.r.o vo forme objednávky s povinnosťou platby pre spoločnosť Awertravel, s.r.o. k vypracovaniu Zmluvy o zájazde. Uchádzačovi po vytvorení záväznej objednávky s povinnosťou platby príde na email, ktorý uviedol v objednávke notifikačná správa s platobnými údajmi pre úhradu časti kúpnej ceny zájazdu. Výška časti kúpnej ceny za Zájazd sa stanovuje vo výške 30% a uchádzač o zájazd je povinný uhradiť túto čiastku na zmluvný bankový účet spoločnosti Awertravel, s.r.o. do 5 dní od vystavenia objednávky. Objednávka sa záväznou stáva až po pripísaní časti kúpnej ceny zájazdu na účet Awertravel, s.r.o. Následne má spoločnosť Awertravel do 72 hodín povinnosť poslať (emailom alebo poštou) uchádzačovi o zájazd Návrh Zmluvy o zájazde aj s podrobným programom zájazdu a zabezpečiť zájazd podľa zmluvnej dohody. Druhú časť kúpnej ceny vo výške 70% uhradí uchádzač o zájazd spoločnosti Awertravel, s.r.o. na zmluvný bankový účet uvedený v Zmluve o zájazde najneskôr 1 mesiac pred odchodom na zájazd/púť. Na základe pripísania prostriedkov na účet spoločnosť Awertravel, s.r.o. uchádzačovi pošle presné pokyny k zájazdu najneskôr 7 dní pred odchodom na zájazd.
PREDZMLUVNÉ INFORMÁCIE - Awertravel,s.r.o.:
Zájazd: Rakúsko s TV LUX
Kombinácia ponúkaných služieb cestovného ruchu predstavuje zájazd podľa zákona č.
170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach
podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č.
170/2018 Z. z.“).
Vzťahujú sa preto na Vás všetky práva vyplývajúce zo zákona č. 170/2018 Z. z., ktoré sa
vzťahujú na zájazdy. Naša spoločnosť Awertravel, s.r.o. 905 01 Senica. Hviezdoslavova
1469/61 IČO: 36235989 (ďalej len „cestovná kancelária“) je plne zodpovedná za riadne
poskytnutie zájazdu ako celku.
Okrem toho ako cestovná kancelária sme v súlade so zákonom chránení, ak ide o refundáciu
Vašich platieb a ak je súčasťou zájazdu preprava, ak ide o zabezpečenie Vašej repatriácie, pre
prípad, že sa dostaneme do úpadku.
Základné práva podľa zákona č. 170/2018 Z. z.
\1\ Informácie o zájazde poskytované pred uzatvorením zmluvy o zájazde
a) Všeobecné informácie o zájazde
cieľové miesto / miesta: Viedeň – Laa an der Thaya – Tuln an der Donau – Maria Taferl –
Mariazell – Neuberg – Maria Shutz - Heiligenkreuz
trasa cesty: Bratislava – Viedeň – Laa an der Thaya – Tuln an der Donau – Maria Taferl –
Mariazell – Neuberg – Maria Shutz - Heiligenkreuz –– cieľové miesto podľa programu -
Bratislava
termín začatia zájazdu: 08.03.2023, 15.03.2023, 22.03.2023
termín skončenia zájazdu: 11.03.2023, 18.03.2022, 25.03.2023
dĺžka pobytu s dátumami: 08.-11.03.2023, 4 dni, 15.-18.03.2023, 4 dni, 22.-25.03.2023, 4 dni
počet zahrnutých nocí (ak ide o zájazd, ktorého súčasťou je ubytovanie): 3 x
b) Informácie o preprave
druh a kategória dopravného prostriedku: BUS
trieda dopravného prostriedku: LUX BUS
dopravné spojenia: nie
presný (ak to nejde určiť – približný) čas odchodu a návratu: odchod o 07.00 hod., návrat asi
o 19.30 hod.
miesto odchodu a návratu: Bratislava, hlavná železničná stanica
miesta a trvanie zastávok: v zmysle platných dopravných a bezpečnostných predpisov
c) Informácie o ubytovacom zariadení
názov ubytovacieho zariadenia: Sport Seminar Hotel Hollabrunn alebo podobný, Hotel
Kirchenwirt alebo podobný
poloha ubytovacieho zariadenia: Hollabrunn, Mariazell
kategória ubytovacieho zariadenia: hotel **/***
trieda ubytovacieho zariadenia (a krajina, podľa ktorej je ubytovacie zariadenie
klasifikované): hotel Rakúsko
stupeň vybavenosti ubytovacieho zariadenia: zodpovedajúci triede ubytovacieho zariadenia
základné charakteristické znaky ubytovacieho zariadenia: hotel
d) Informácie o stravovaní
spôsob stravovania: hotel
rozsah stravovania: polpenzia
forma stravovania: raňajky a večere servírované
e) Informácie o iných službách
program v mieste pobytu, výlety, exkurzie alebo iné služby zahrnuté v celkovej cene zájazdu:
Podľa programu
f) Skupinové zájazdy
vymedzenie služieb cestovného ruchu poskytovaných cestujúcemu v rámci skupiny:
približná veľkosť skupiny: 52 osôb
g) Súčasťou zájazdu sú iné služby cestovného ruchu vymedzené v § 2 písm. a) štvrtom bode
zákona č. 170/2018 Z. z. poskytované v cudzom jazyku
ÁNO / NIE
Ak áno, cudzí jazyk, v ktorom sa poskytuje iná služba cestovného ruchu:
h) Informácie o vhodnosti cesty
Zájazd je vhodný aj pre osoby so zníženou pohyblivosťou
ÁNO / NIE
Ďalšie presné informácie o vhodnosti cesty, o ktoré cestujúci požiadal, berúc do úvahy
potreby cestujúceho:
\3\ Informácie o cene a platobných podmienkach
celková cena zájazdu vrátane daní, všetkých nákladov a poplatkov: 329,- €
do celkovej ceny zájazdu ešte môžu byť zahrnuté dodatočné náklady alebo poplatky:
komplexné cestovné poistenie vrátane storna zájazdu, poistné krytie do výšky 80 % storno
poplatku 10,- €, alebo poistenie pandemic vrátane ochorenia na Covid 19 v cene 16,- €,
sedadlo v prednej časti autobusu 15,- €, jednolôžková izba za príplatok 90,- € na vyžiadanie,
alebo ak klienta nemožno doubytovať
platobné podmienky vrátane povinnosti cestujúceho zaplatiť zálohu a jej výšku: pri prihlásení
platba v plnej výške 329,- € + možné príplatky komplexné cestovné poistenie vrátane storna
zájazdu, poistné krytie do výšky 80 % storno poplatku 10,- €, alebo poistenie pandemic
vrátane ochorenia na Covid 19 v cene 16,- €, sedadlo v prednej časti autobusu 15,- €,
jednolôžková izba za príplatok 90,- € na vyžiadanie
platobné podmienky pre zaplatenie zvyšnej časti ceny: pri prihlásení platba v plnej výške
ak existuje povinnosť poskytnúť na žiadosť cestovnej kancelárie inú finančnú zábezpeku,
informácie o tejto povinnosti a podmienkach, ktoré sa na ňu vzťahujú:
\4\ Informácie o vízových povinnostiach, pasových povinnostiach a iných povinnostiach
všeobecné údaje:
predpokladaná lehota na vydanie víz: bez vízovej povinnosti
informácie o zdravotných požiadavkách v cieľovom mieste:
\5\ Informácie pre cestujúcich, ak sa na realizáciu zájazdu požaduje minimálny počet
účastníkov 38 osôb
\6\ Informácie o poverenom zodpovednom zástupcovi alebo o inom subjekte,
prostredníctvom ktorého je možné sa skontaktovať s cestovnou kanceláriou alebo cestovnou
agentúrou a komunikovať s nimi
meno zodpovedného zástupcu / názov subjektu: Vierka Navrátilová
adresa zodpovedného zástupcu / sídlo subjektu: Hviezdoslavova 1469/61, 905 01 Senica
elektronická adresa: vierka@awertravel.sk
telefónne číslo: 0905974264
telefónne číslo pre núdzové situácie: 0903237972
7\ Postúpenie zmluvy o zájazde
Cestujúci má právo postúpiť zmluvu o zájazde inej osobe. Oznámenie o postúpení zmluvy o
zájazde inej osobe spoločne so súhlasom tretej osoby s postúpením je cestujúci povinný
doručiť cestovnej kancelárii na trvanlivom nosiči (napr. e-mailom) v primeranej lehote,
najneskôr však 7 dní pred začatím zájazdu, ak sa nedohodli inak. Pri leteckých zájazdoch je
rozhodujúci termín vystavenia letenky na konkrétne meno, zvyčajne najneskôr 21 dní pred
začatím zájazdu.
Pôvodný cestujúci a nový cestujúci spoločne a nerozdielne zodpovedajú za zaplatenie zvyšku
ceny zájazdu a všetkých poplatkov, príplatkov a iných preukázateľných skutočných
primeraných nákladov, ktoré vzniknú v súvislosti so zmenou cestujúceho a o ktorých ich
cestovná kancelária informuje.
\8\ Zmena ceny zájazdu
Cena zájazdu sa môže zvýšiť, ak je presne určený spôsob výpočtu zvýšenia ceny, len ak sa
zvýšia osobitné náklady bližšie špecifikované v § 19 ods. 2 zákona č. 170/2018 Z. z. (napríklad
zmena cien pohonných látok) a ak sa v zmluve o zájazde uvádza, že cestujúci má právo na
zníženie ceny podľa § 19 ods. 5 zákona č. 170/2018 Z. z.
Jednoznačne a zrozumiteľne formulované oznámenie o zvýšení ceny zájazdu na trvanlivom
nosiči spolu s odôvodnením a výpočtom zvýšenia ceny zájazdu musí byť cestujúcemu
preukázateľne odoslané najneskôr 20 dní pred začatím zájazdu, inak cestovnej kancelárii
nevznikne právo na zaplatenie rozdielu v cene zájazdu.
Ak zvýšenie ceny presiahne 8 % ceny zájazdu, môže cestujúci od zmluvy o zájazde odstúpiť
bez zaplatenia odstupného. Cestujúci si zároveň môže uplatniť práva vyplývajúce mu z bodu
9 tohto formulára.
Ak si cestovná kancelária vyhradí právo na zvýšenie ceny, cestujúci má nárok na zníženie
ceny, ak sa znížili príslušné náklady.
\9\ Zmena iných podmienok zmluvy o zájazde
Ak sa pred začatím zájazdu zmení niektorý zo základných znakov služieb cestovného ruchu
alebo cestovná kancelária nemôže splniť osobitné požiadavky cestujúceho, na ktorých sa
dohodli, informuje cestujúceho o
navrhovaných zmenách a o ich vplyve na cenu zájazdu; a
práve cestujúceho navrhované zmeny v primeranej lehote
a) prijať (ak ich cestujúci v lehote podľa písmena b) neprijme, zmluva o zájazde zanikne),
alebo
b) odstúpiť od zmluvy o zájazde bez zaplatenia odstupného a
– prijať náhradný zájazd
v rovnakej alebo vyššej kvalite, ktorá zodpovedá službám dohodnutým v pôvodnej zmluve o
zájazde; alebo
nižšej kvality alebo s nižšími nákladmi, pričom cestujúci má právo na primerané zníženie ceny
zájazdu; alebo
– neprijať náhradný zájazd a následne si uplatniť právo na vrátenie všetkých platieb, ktoré
boli uskutočnené cestujúcim, a to do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od
zmluvy o zájazde.
\10\ Odstúpenie cestovnej kancelárie od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu
cestujúcemu
Cestovná kancelária môže pred začatím zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde bez povinnosti
nahradiť škodu spôsobenú cestujúcemu týmto odstúpením, ak
a) počet účastníkov zájazdu je nižší ako minimálny počet účastníkov požadovaný podľa
zmluvy o zájazde a cestovná kancelária odstúpi od zmluvy o zájazde v lehote určenej v
zmluve o zájazde, najneskôr však
– 20 dní pred začatím zájazdu, ak ide o cestu, ktorá trvá dlhšie ako 6 dní,
– 7 dní pred začatím zájazdu, ak ide o cestu, ktorá trvá od 2 dní do 6 dní,
– 48 hodín pred začatím zájazdu, ak ide o cesty, ktoré trvajú menej ako 2 dni, alebo
b) neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti bránia cestovnej kancelárii plniť zmluvu o zájazde
a cestovná kancelária oznámi cestujúcemu odstúpenie od zmluvy o zájazde bezodkladne
pred začatím zájazdu.
\11\ Odstúpenie od zmluvy o zájazde cestujúcim z dôvodu neodvrátiteľných a mimoriadnych
okolností
Cestujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde pred začiatkom poskytovania zájazdu
bez zaplatenia odstupného, ak v cieľovom mieste alebo v jeho bezprostrednej blízkosti
nastanú neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti (napríklad ak existujú vážne bezpečnostné
problémy v destinácii), ktoré významne ovplyvnia poskytovanie zájazdu alebo prepravu
cestujúcich do cieľového miesta.
V takom prípade odstúpenia od zmluvy o zájazde má cestujúci nárok na vrátenie všetkých
platieb, ktoré za zájazd zaplatil.
\12\ Odstúpenie od zmluvy o zájazde cestujúcim bez uvedenia dôvodu
Cestujúci môže kedykoľvek pred začatím poskytovania zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde
za primerané a odôvodnené odstupné. Cestovná kancelária je povinná vrátiť cestujúcemu
všetky platby, ktoré od neho prijala, znížené o odstupné.
Ak ide o zmluvu uzatvorenú mimo prevádzkových priestorov, je cestujúci oprávnený odstúpiť
od zmluvy o zájazde aj bez uvedenia dôvodu a bez povinnosti zaplatiť odstupné v lehote 14
dní odo dňa uzatvorenia zmluvy o zájazde (oprávnenie cestujúceho odstúpiť od zmluvy o
zájazde bez uvedenia dôvodu sa nevzťahuje na zájazdy, ktorých cena je znížená z dôvodu ich
poskytnutia v krátkom čase po uzatvorení zmluvy o zájazde).
\13\ Zodpovednosť za poskytnutie zájazdu
Ak niektorá zo služieb cestovného ruchu nie je poskytnutá v súlade so zmluvou o zájazde,
zákonom č. 170/2018 Z. z. alebo ak nemá vlastnosti, ktoré cestujúci s ohľadom na ponuku a
zvyklosti dôvodne očakával, je cestovná kancelária za podmienok vymedzených zákonom č.
170/2018 Z. z. povinná po oznámení cestujúceho alebo na základe vlastných zistení
porušenia zmluvy o zájazde vykonať nápravu. Ak nápravu nevykoná, ponúkne cestujúcemu
náhradné služby cestovného ruchu
a) rovnakej kvality alebo vyššej kvality, ako je uvedená v zmluve o zájazde, bez dodatočných
nákladov pre cestujúceho, alebo
b) nižšej kvality, ako je uvedené v zmluve o zájazde, s poskytnutím primeranej zľavy.
Cestujúci môže odmietnuť náhradné služby cestovného ruchu ponúknuté cestovnou
kanceláriou, ak náhradné služby cestovného ruchu nie sú porovnateľné so službami
cestovného ruchu uvedenými v zmluve o zájazde alebo ponúknutá zľava z ceny zájazdu za
služby cestovného ruchu nižšej kvality nie je primeraná. V tom prípade a ak poskytnutie
náhradných služieb cestovného ruchu cestujúci nemôže z objektívnych dôvodov prijať,
cestujúci pokračuje v užívaní služieb cestovného ruchu, ktoré sú
predmetom oznámenia, a cestovná kancelária poskytne cestujúcemu primeranú zľavu z ceny
služieb cestovného ruchu, ktoré boli predmetom oznámenia.
Cestujúci môže od zmluvy o zájazde odstúpiť bez zaplatenia odstupného a požadovať
vrátenie časti ceny zodpovedajúcej cene služieb cestovného ruchu, ktoré neboli poskytnuté
riadne a včas, ak došlo k podstatnému porušeniu zmluvy o zájazde a cestovná kancelária
neodstránila porušenie zmluvy o zájazde ani nezabezpečila cestujúcemu náhradné služby
cestovného ruchu v primeranej lehote určenej cestujúcim.
Ak v dôsledku neodvrátiteľných a mimoriadnych okolností nie je možné zabezpečiť návrat
cestujúceho podľa zmluvy o zájazde, cestovná kancelária znáša náklady na potrebné
ubytovanie, ak je to možné rovnakej kategórie, v trvaní najviac troch nocí na jedného
cestujúceho. Ak sú v osobitných predpisoch o právach cestujúcich platných pre príslušné
dopravné prostriedky na návrat cestujúceho ustanovené dlhšie lehoty, uplatňujú sa tieto
dlhšie lehoty. Obmedzenie nákladov sa nevzťahuje na osoby so zníženou pohyblivosťou a
osoby, ktoré ich sprevádzajú, tehotné ženy, maloletých bez sprievodu alebo osoby, ktoré
potrebujú osobitnú lekársku starostlivosť, ak bola cestovná kancelária o ich osobitných
potrebách informovaná aspoň 48 hodín pred začatím zájazdu.
\14\ Zníženie ceny / náhrada škody cestujúcim
Cestujúci má tiež právo na zľavu z ceny zájazdu a/alebo na náhradu škody, ak služby
cestovného ruchu neboli poskytnuté alebo neboli poskytnuté riadne.
\15\ Poskytnutie pomoci cestovnou kanceláriou
Cestovná kancelária je povinná bezodkladne poskytnúť pomoc cestujúcemu v ťažkostiach, a
to aj pri neodvrátiteľných a mimoriadnych okolnostiach.
\16\ Úpadok cestovnej kancelárie
Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku, platby cestujúcich budú refundované.
Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku po začatí poskytovania zájazdu a ak zájazd
zahŕňa prepravu, zaistená je repatriácia cestujúcich.
Cestovná kancelária uzatvorila zmluvu zabezpečujúcu ochranu pre prípad úpadku s
poskytovateľom ochrany pre prípad úpadku [obchodné meno, identifikačné číslo
organizácie, sídlo, telefónne číslo a adresa elektronickej pošty] (ďalej len „Poskytovateľ
ochrany pre prípad úpadku“).
Cestujúci sa môže obrátiť na poskytovateľa ochrany pre prípad úpadku, ak sú služby
odmietnuté z dôvodu úpadku cestovnej kancelárie.
[Webové sídlo, na ktorom sa nachádza zákon č. 170/2018 Z. z
https://www.slov-lex.sk/static/pdf/2018/170/ZZ_2018_170_20190101.pdf