Navštívime spolu Vadovice - rodné mesto veľkého pápeža, Krakov – v ktorom ako biskup a kardinál neskôr pôsobil, Czenstochowu, kde je umiestnený obraz Matky Božej – Kráľovnej Poľska, Glogowiec – rodné mesto sestry Faustíny, kláštor v Pľocku, v ktorom sa jej Pán Ježiš po prvý krát zjavil. Zastavíme sa aj v Bialom Stoku, kde sú uložené pozostatky blahoslaveného Michala Sopočku - spovedníka sestry Faustíny. Z Poľska sa presunieme do Litvy a navštívime jedno z najdôležitejších pútnických miest Litvy - mesto Šiluva. Zastavíme sa na Hore krížov v meste Šiauliai a v meste Vilnius si uctíme pôvodný obraz Božieho milosrdenstva. Púť vyvrcholí návštevou sankutária Božieho milosrdenstva v Lagievnikoch.
odchod ráno cca o 4.30 hod. z Bratislavy (Trnava, Zamarovce – benzínová pumpa pri dialnici, Žilina) do Wadowíc, prehliadka rodného domu a múzea pápeža sv. Jána Pavla II... GŁogowiec – rodisko sestry Faustiny, zachoval sa rodný dom , v ktorom je expozícia. Farský kostol sv. Kazimíra Swinice Wrackie, kde bola sv. Faustina pokrstená, svätá omša. Odchod na ubytovanie do Plocku.
2.deň: Plock-Šiluva
Plock - sídlo biskupa. Kláštor v Plocku bol prvým miestom zjavenia milosrdného Ježiša. Dňa 12. apríla 1931 sama sv. Faustína slávila prvýkrát sviatok Božieho milosrdenstva v Plocku. Ďalšou pozoruhodnosťou je Katedrála Panny Márie, spomína sa už v roku 1102 a zachovalý hrad. Ubytovanie v jednom z najdôležitejších pútnických miest Litvy v Siluve. Katedrála uchováva vzácnu ikonu Panny Márie Božej Matky.
3.deň: Šiluva-Siauliali-Vilnius
Šiluva, náboženský program. Po tragických udalostiach v roku 1532, keď sa pre ohrozenie kalvínmi musel obraz Božej Matky zakopať, o 76 rokov neskôr - v roku 1608 – sa Božia Matka v úplne nekatolíckom prostredí zjavila pastierikom. Panna Mária sa zjavila týmto deťom a plakala v starosti o svoje deti a obyvateľstvo reagovalo obrátením sa. Po vízii 100-ročného slepca aj obraz Božej Matky, ktorý skryl posledný katolícky farár Holubka v roku 1532, sa našiel. Čoskoro nasledovali prvé zázračné uzdravenia. Preto sa Šiluva stala miestom útechy, povzbudenia a orientácie pre jej ľud. Siauliai, kde je Hill of Crosses – Vrch Krížov. Tieto kríže ľudia postavili na počesť neúspešnej vzbury a na pamiatku obetí poľského povstania v rokoch 1831 a 1863 a následne pokračovali stavať na protest proti Sovietom. Tento vrch navštívil aj Svätý Otec Ján Pavol II. v roku 1993. Od roku 2001 tu sídli francúzsky kláštor. Vilniusu, návšteva katolíckej Katedrály sv. Stanislava a Vladislava s kaplnkou sv. Casimira, svätá omša. Prehliadka mesta, gotický Kostol sv. Anny,. kaplnka Panny Márie v Ostrej Brame, kde bol posvätený obraz Božieho milosrdenstva a Dominikánsky kostol, kde je originálna kresba obrazu Božieho milosrdenstva. Tu pôsobila sv. Faustína, ktorú pápež sv. Ján Pavol II. 30.4.2000 vyhlásil za svätú. Ubytovanie.
4.deň: Bialystok-Czestochowa
Bialystok – Sanktuárium Božieho milosrdenstva bolo postavené v roku 1984. V roku 1988 tu boli uložené telesné pozostatky
bl. Michala Sopočka, spovedníka sv. Faustíny /zomrel v Bialystoku v r. 1975/, ktorý sa veľmi zaslúžil o rozšírenie úcty k Božiemu milosrdenstvu. V 70. rokoch minulého storočia tu v kaplnke Ostrobramskej Matky Božieho milosrdenstva bola uložená kópia vzácneho vilniuského originálu. Ikonu posvätil vtedajší kardinál Karol Wojtyla. Odchod do Czestochowej, ubytovanie. Návšteva kaplnky s Milostivým obrazom Matky Božej – Kráľovnej Poľska, zakrývanie obrazu. Nocľah.
5.deň:Lagiewniki-Bratislava
Czestochowa - skoro ráno o 5.30 hod. možnosť účasti na rannej modlitbe a odkrývaní obrazu. Lagiewniki - centrum apoštolátu Božieho milosrdenstva. Tu v kláštore Matky Božieho milosrdenstva žila v tridsiatych rokoch 20. storočia sv. Faustína, prostredníctvom ktorej sa svet zoznámil s odkazom Ježiša Krista o Božom milosrdenstve. Prehliadka areálu. Účasť na pobožnosti Korunka Božieho milosrdenstva o 15.00 hod. v kláštornej kaplnke, kde je milostivý obraz a hrob sv. Faustíny, alebo v Bazilike Božieho milosrdenstva, svätá omša. Návšteva Sanktuária sv. Jána Pavla II. Odchod v poobedňajších hodinách na Slovensko.
V cene je zarátané: lux bus, 4 x ubytovanie s polpenziou, sprievodca, kňaz, poistenie insolventnosti
V cene nie je zarátané: komplexné cestovné poistenie 10,- €, vstupy
Tento pútnický zájazd sprostredkováva TV LUX, s.r.o. so sídlom Prepoštská 5, 81101 Bratislava pre spoločnosť Awertravel, s.r.o. so sídlom Hviezdoslavova 1469/61, Senica 905 01. Uchádzač o pútnický zájazd týmto súhlasí so spracovaním osobných údajov spoločnosťou TV LUX, s.r.o vo forme objednávky s povinnosťou platby pre spoločnosť Awertravel, s.r.o. k vypracovaniu Zmluvy o zájazde. Uchádzačovi po vytvorení záväznej objednávky s povinnosťou platby príde na email, ktorý uviedol v objednávke notifikačná správa s platobnými údajmi pre úhradu časti kúpnej ceny zájazdu. Výška časti kúpnej ceny za Zájazd sa stanovuje vo výške 50% a uchádzač o zájazd je povinný uhradiť túto čiastku na zmluvný bankový účet spoločnosti Awertravel, s.r.o. do 5 dní od vystavenia objednávky. Objednávka sa záväznou stáva až po pripísaní časti kúpnej ceny zájazdu na účet Awertravel, s.r.o. Následne má spoločnosť Awertravel do 72 hodín povinnosť poslať (emailom alebo poštou) uchádzačovi o zájazd Návrh Zmluvy o zájazde aj s podrobným programom zájazdu a zabezpečiť zájazd podľa zmluvnej dohody. Druhú časť kúpnej ceny vo výške 50% uhradí uchádzač o zájazd spoločnosti Awertravel, s.r.o. na zmluvný bankový účet uvedený v Zmluve o zájazde najneskôr 1 mesiac pred odchodom na zájazd/púť. Na základe pripísania prostriedkov na účet spoločnosť Awertravel, s.r.o. uchádzačovi pošle presné pokyny k zájazdu najneskôr 7 dní pred odchodom na zájazd.
PREDZMLUVNÉ INFORMÁCIE – AWERTRAVEL, S.R.O:
Zájazd: Pútnické Poľsko a Litva s TV LUX
Kombinácia ponúkaných služieb cestovného ruchu predstavuje zájazd podľa zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 170/2018 Z. z.“).
Vzťahujú sa preto na Vás všetky práva vyplývajúce zo zákona č. 170/2018 Z. z., ktoré sa vzťahujú na zájazdy. Naša spoločnosť Awertravel, s.r.o. 905 01 Senica. Hviezdoslavova 1469/61 IČO: 36235989 (ďalej len „cestovná kancelária“) je plne zodpovedná za riadne poskytnutie zájazdu ako celku.
Okrem toho ako cestovná kancelária sme v súlade so zákonom chránení, ak ide o refundáciu Vašich platieb a ak je súčasťou zájazdu preprava, ak ide o zabezpečenie Vašej repatriácie, pre prípad, že sa dostaneme do úpadku.
Základné práva podľa zákona č. 170/2018 Z. z.
\1\ Informácie o zájazde poskytované pred uzatvorením zmluvy o zájazde
trasa cesty: Bratislava - Wadowice – Glogowiec – Swinice Warckie – Plock – Šiluva - Siauliai – Vilnius – Bialystok – Czestochowa - Lagiewniki- cieľová stanica podľa programu- Bratislava
termín začatia zájazdu: 23.09.2021
termín skončenia zájazdu: 27.09.2021
dĺžka zájajdu s dátumami: 23.09.2021 – 27.09.2021, 5 dní
počet zahrnutých nocí (ak ide o zájazd, ktorého súčasťou je ubytovanie): 4 x
b) Informácie o preprave
druh a kategória dopravného prostriedku: lux bus
trieda dopravného prostriedku: lux bus
dopravné spojenia: nie
presný (ak to nejde určiť – približný) čas odchodu a návratu: odchod asi o 04.30 hod., príchod asi o 22.00 hod.
miesto odchodu a návratu: Bratislava
miesta a trvanie zastávok: v zmysle platných dopravných a bezpečnostných predpisov
c) Informácie o ubytovacom zariadení
názov ubytovacieho zariadenia: Hotel Plock, Pútnický dom Šiluva, Hotel Velga Vilnius alebo podobné, Pútnický dom Czestochowa alebo podobné
poloha ubytovacieho zariadenia: Plock, Šiluva, Vilnius, Jasna Gora
kategória ubytovacieho zariadenia: pútnický dom, hotel
trieda ubytovacieho zariadenia (a krajina, podľa ktorej je ubytovacie zariadenie klasifikované): pútnický dom, hotel Poľsko
stupeň vybavenosti ubytovacieho zariadenia: zodpovedajúci triede ubytovacieho zariadenia
základné charakteristické znaky ubytovacieho zariadenia: pútnický dom, hotel
d) Informácie o stravovaní
spôsob stravovania: 4 x polpenzia
e) Informácie o iných službách
program v mieste pobytu, výlety, exkurzie alebo iné služby zahrnuté v celkovej cene zájazdu: Podľa programu
f) Skupinové zájazdy
vymedzenie služieb cestovného ruchu poskytovaných cestujúcemu v rámci skupiny:
približná veľkosť skupiny: 50 osôb
g) Súčasťou zájazdu sú iné služby cestovného ruchu vymedzené v § 2 písm. a) štvrtom bode zákona č. 170/2018 Z. z. poskytované v cudzom jazyku
ÁNO / NIE
Ak áno, cudzí jazyk, v ktorom sa poskytuje iná služba cestovného ruchu:
h) Informácie o vhodnosti cesty
Zájazd je vhodný aj pre osoby so zníženou pohyblivosťou
ÁNO / NIE
Ďalšie presné informácie o vhodnosti cesty, o ktoré cestujúci požiadal, berúc do úvahy potreby cestujúceho:
\3\ Informácie o cene a platobných podmienkach
celková cena zájazdu vrátane daní, všetkých nákladov a poplatkov: 299,- €
do celkovej ceny zájazdu ešte môžu byť zahrnuté dodatočné náklady alebo poplatky: sedadlo v prednej časti autobusu 15,- €, komplexné cestovné poistenie vrátane storna zájazdu: krytie do výšky 80 % storno poplatku, cena 12,50 €
platobné podmienky vrátane povinnosti cestujúceho zaplatiť zálohu a jej výšku: pri prihlásení 150,- € + možné príplatky, ak si želáte
platobné podmienky pre zaplatenie zvyšnej časti ceny: pri prihlásení platba v plnej výške
ak existuje povinnosť poskytnúť na žiadosť cestovnej kancelárie inú finančnú zábezpeku, informácie o tejto povinnosti a podmienkach, ktoré sa na ňu vzťahujú:
\4\ Informácie o vízových povinnostiach, pasových povinnostiach a iných povinnostiach
všeobecné údaje:
predpokladaná lehota na vydanie víz: bez vízovej povinnosti
informácie o zdravotných požiadavkách v cieľovom mieste:
\5\ Informácie pre cestujúcich, ak sa na realizáciu zájazdu požaduje minimálny počet účastníkov 38 osôb
\6\ Informácie o poverenom zodpovednom zástupcovi alebo o inom subjekte,prostredníctvom ktorého je možné sa skontaktovať s cestovnou kanceláriou alebo cestovnou agentúrou a komunikovať s nimi
meno zodpovedného zástupcu / názov subjektu: Vierka Navrátilová
Cestujúci má právo postúpiť zmluvu o zájazde inej osobe. Oznámenie o postúpení zmluvy o zájazde inej osobe spoločne so súhlasom tretej osoby s postúpením je cestujúci povinný doručiť cestovnej kancelárii na trvanlivom nosiči (napr. e-mailom) v primeranej lehote, najneskôr však 7 dní pred začatím zájazdu, ak sa nedohodli inak. Pri leteckých zájazdoch je rozhodujúci termín vystavenia letenky na konkrétne meno, zvyčajne najneskôr 21 dní pred začatím zájazdu.
Pôvodný cestujúci a nový cestujúci spoločne a nerozdielne zodpovedajú za zaplatenie zvyšku ceny zájazdu a všetkých poplatkov, príplatkov a iných preukázateľných skutočných primeraných nákladov, ktoré vzniknú v súvislosti so zmenou cestujúceho a o ktorých ich cestovná kancelária informuje.
\8\ Zmena ceny zájazdu
Cena zájazdu sa môže zvýšiť, ak je presne určený spôsob výpočtu zvýšenia ceny, len ak sa zvýšia osobitné náklady bližšie špecifikované v § 19 ods. 2 zákona č. 170/2018 Z. z. (napríklad zmena cien pohonných látok) a ak sa v zmluve o zájazde uvádza, že cestujúci má právo na zníženie ceny podľa § 19 ods. 5 zákona č. 170/2018 Z. z.
Jednoznačne a zrozumiteľne formulované oznámenie o zvýšení ceny zájazdu na trvanlivom nosiči spolu s odôvodnením a výpočtom zvýšenia ceny zájazdu musí byť cestujúcemu preukázateľne odoslané najneskôr 20 dní pred začatím zájazdu, inak cestovnej kancelárii nevznikne právo na zaplatenie rozdielu v cene zájazdu.
Ak zvýšenie ceny presiahne 8 % ceny zájazdu, môže cestujúci od zmluvy o zájazde odstúpiť bez zaplatenia odstupného. Cestujúci si zároveň môže uplatniť práva vyplývajúce mu z bodu 9 tohto formulára.
Ak si cestovná kancelária vyhradí právo na zvýšenie ceny, cestujúci má nárok na zníženie ceny, ak sa znížili príslušné náklady.
\9\ Zmena iných podmienok zmluvy o zájazde
Ak sa pred začatím zájazdu zmení niektorý zo základných znakov služieb cestovného ruchu alebo cestovná kancelária nemôže splniť osobitné požiadavky cestujúceho, na ktorých sa dohodli, informuje cestujúceho o
navrhovaných zmenách a o ich vplyve na cenu zájazdu; a
práve cestujúceho navrhované zmeny v primeranej lehote
a) prijať (ak ich cestujúci v lehote podľa písmena b) neprijme, zmluva o zájazde zanikne), alebo
b) odstúpiť od zmluvy o zájazde bez zaplatenia odstupného a
– prijať náhradný zájazd
v rovnakej alebo vyššej kvalite, ktorá zodpovedá službám dohodnutým v pôvodnej zmluve o zájazde; alebo
nižšej kvality alebo s nižšími nákladmi, pričom cestujúci má právo na primerané zníženie ceny zájazdu; alebo
– neprijať náhradný zájazd a následne si uplatniť právo na vrátenie všetkých platieb, ktoré boli uskutočnené cestujúcim, a to do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy o zájazde.
\10\ Odstúpenie cestovnej kancelárie od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu cestujúcemu
Cestovná kancelária môže pred začatím zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu spôsobenú cestujúcemu týmto odstúpením, ak
a) počet účastníkov zájazdu je nižší ako minimálny počet účastníkov požadovaný podľa zmluvy o zájazde a cestovná kancelária odstúpi od zmluvy o zájazde v lehote určenej v zmluve o zájazde, najneskôr však
– 20 dní pred začatím zájazdu, ak ide o cestu, ktorá trvá dlhšie ako 6 dní,
– 7 dní pred začatím zájazdu, ak ide o cestu, ktorá trvá od 2 dní do 6 dní,
– 48 hodín pred začatím zájazdu, ak ide o cesty, ktoré trvajú menej ako 2 dni, alebo
b) neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti bránia cestovnej kancelárii plniť zmluvu o zájazde a cestovná kancelária oznámi cestujúcemu odstúpenie od zmluvy o zájazde bezodkladne pred začatím zájazdu.
\11\ Odstúpenie od zmluvy o zájazde cestujúcim z dôvodu neodvrátiteľných a mimoriadnych okolností
Cestujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde pred začiatkom poskytovania zájazdu bez zaplatenia odstupného, ak v cieľovom mieste alebo v jeho bezprostrednej blízkosti nastanú neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti (napríklad ak existujú vážne bezpečnostné problémy v destinácii), ktoré významne ovplyvnia poskytovanie zájazdu alebo prepravu cestujúcich do cieľového miesta.
V takom prípade odstúpenia od zmluvy o zájazde má cestujúci nárok na vrátenie všetkých platieb, ktoré za zájazd zaplatil.
\12\ Odstúpenie od zmluvy o zájazde cestujúcim bez uvedenia dôvodu
Cestujúci môže kedykoľvek pred začatím poskytovania zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde za primerané a odôvodnené odstupné. Cestovná kancelária je povinná vrátiť cestujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijala, znížené o odstupné.
Ak ide o zmluvu uzatvorenú mimo prevádzkových priestorov, je cestujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde aj bez uvedenia dôvodu a bez povinnosti zaplatiť odstupné v lehote 14 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy o zájazde (oprávnenie cestujúceho odstúpiť od zmluvy o zájazde bez uvedenia dôvodu sa nevzťahuje na zájazdy, ktorých cena je znížená z dôvodu ich poskytnutia v krátkom čase po uzatvorení zmluvy o zájazde).
\13\ Zodpovednosť za poskytnutie zájazdu
Ak niektorá zo služieb cestovného ruchu nie je poskytnutá v súlade so zmluvou o zájazde, zákonom č. 170/2018 Z. z. alebo ak nemá vlastnosti, ktoré cestujúci s ohľadom na ponuku a zvyklosti dôvodne očakával, je cestovná kancelária za podmienok vymedzených zákonom č. 170/2018 Z. z. povinná po oznámení cestujúceho alebo na základe vlastných zistení porušenia zmluvy o zájazde vykonať nápravu. Ak nápravu nevykoná, ponúkne cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu
a) rovnakej kvality alebo vyššej kvality, ako je uvedená v zmluve o zájazde, bez dodatočných nákladov pre cestujúceho, alebo
b) nižšej kvality, ako je uvedené v zmluve o zájazde, s poskytnutím primeranej zľavy.
Cestujúci môže odmietnuť náhradné služby cestovného ruchu ponúknuté cestovnou kanceláriou, ak náhradné služby cestovného ruchu nie sú porovnateľné so službami cestovného ruchu uvedenými v zmluve o zájazde alebo ponúknutá zľava z ceny zájazdu za služby cestovného ruchu nižšej kvality nie je primeraná. V tom prípade a ak poskytnutie náhradných služieb cestovného ruchu cestujúci nemôže z objektívnych dôvodov prijať, cestujúci pokračuje v užívaní služieb cestovného ruchu, ktoré sú
predmetom oznámenia, a cestovná kancelária poskytne cestujúcemu primeranú zľavu z ceny služieb cestovného ruchu, ktoré boli predmetom oznámenia.
Cestujúci môže od zmluvy o zájazde odstúpiť bez zaplatenia odstupného a požadovať vrátenie časti ceny zodpovedajúcej cene služieb cestovného ruchu, ktoré neboli poskytnuté riadne a včas, ak došlo k podstatnému porušeniu zmluvy o zájazde a cestovná kancelária neodstránila porušenie zmluvy o zájazde ani nezabezpečila cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu v primeranej lehote určenej cestujúcim.
Ak v dôsledku neodvrátiteľných a mimoriadnych okolností nie je možné zabezpečiť návrat cestujúceho podľa zmluvy o zájazde, cestovná kancelária znáša náklady na potrebné ubytovanie, ak je to možné rovnakej kategórie, v trvaní najviac troch nocí na jedného cestujúceho. Ak sú v osobitných predpisoch o právach cestujúcich platných pre príslušné dopravné prostriedky na návrat cestujúceho ustanovené dlhšie lehoty, uplatňujú sa tieto dlhšie lehoty. Obmedzenie nákladov sa nevzťahuje na osoby so zníženou pohyblivosťou a osoby, ktoré ich sprevádzajú, tehotné ženy, maloletých bez sprievodu alebo osoby, ktoré potrebujú osobitnú lekársku starostlivosť, ak bola cestovná kancelária o ich osobitných potrebách informovaná aspoň 48 hodín pred začatím zájazdu.
\14\ Zníženie ceny / náhrada škody cestujúcim
Cestujúci má tiež právo na zľavu z ceny zájazdu a/alebo na náhradu škody, ak služby cestovného ruchu neboli poskytnuté alebo neboli poskytnuté riadne.
\15\ Poskytnutie pomoci cestovnou kanceláriou
Cestovná kancelária je povinná bezodkladne poskytnúť pomoc cestujúcemu v ťažkostiach, a to aj pri neodvrátiteľných a mimoriadnych okolnostiach.
\16\ Úpadok cestovnej kancelárie
Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku, platby cestujúcich budú refundované.
Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku po začatí poskytovania zájazdu a ak zájazd zahŕňa prepravu, zaistená je repatriácia cestujúcich.
Cestovná kancelária uzatvorila zmluvu zabezpečujúcu ochranu pre prípad úpadku s poskytovateľom ochrany pre prípad úpadku [obchodné meno, identifikačné číslo organizácie, sídlo, telefónne číslo a adresa elektronickej pošty] (ďalej len „Poskytovateľ ochrany pre prípad úpadku“).
Cestujúci sa môže obrátiť na poskytovateľa ochrany pre prípad úpadku, ak sú služby odmietnuté z dôvodu úpadku cestovnej kancelárie.
[Webové sídlo, na ktorom sa nachádza zákon č. 170/2018 Z. z