PREDZMLUVNÉ INFORMÁCIE ZA TV LUX:
Zájazd: Púť do Maďarska + termálne kúpele Hevíz
A. 9.3 - 11.3.2025
B. 16.3 - 18.3.2025
C. 13.4 - 15.4.2025
Tento pútnický zájazd sprostredkováva TV LUX, s.r.o. so sídlom Prepoštská 5, 81101 Bratislava pre spoločnosť Awertravel, s.r.o. so sídlom Hviezdoslavova 1469/61, Senica 905 01. Uchádzač o pútnický zájazd týmto súhlasí so spracovaním osobných údajov spoločnosťou TV LUX, s.r.o vo forme objednávky s povinnosťou platby pre spoločnosť Awertravel, s.r.o. k vypracovaniu Zmluvy o zájazde. Uchádzačovi po vytvorení záväznej objednávky s povinnosťou platby príde na email, ktorý uviedol v objednávke notifikačná správa s platobnými údajmi pre úhradu časti kúpnej ceny zájazdu. Výška časti kúpnej ceny za Zájazd sa stanovuje vo výške 50% a uchádzač o zájazd je povinný uhradiť túto čiastku na zmluvný bankový účet spoločnosti Awertravel, s.r.o. do 5 dní od vystavenia objednávky. Objednávka sa záväznou stáva až po pripísaní časti kúpnej ceny zájazdu na účet Awertravel, s.r.o. Následne má spoločnosť Awertravel do 72 hodín povinnosť poslať (emailom alebo poštou) uchádzačovi o zájazd Návrh Zmluvy o zájazde aj s podrobným programom zájazdu a zabezpečiť zájazd podľa zmluvnej dohody. Druhú časť kúpnej ceny vo výške 50% uhradí uchádzač o zájazd spoločnosti Awertravel, s.r.o. na zmluvný bankový účet uvedený v Zmluve o zájazde najneskôr 1 mesiac pred odchodom na zájazd/púť. Na základe pripísania prostriedkov na účet spoločnosť Awertravel, s.r.o. uchádzačovi pošle presné pokyny k zájazdu najneskôr 7 dní pred odchodom na zájazd.
PREDZMLUVNÉ INFORMÁCIE ZA AWERTRAVEL, s.r.o:
Zájazd: Púť do Maďarska + termálne kúpele Hevíz
A. 9.3 - 11.3.2025
B. 16.3 - 18.3.2025
C. 13.4 - 15.4.2025
Kombinácia ponúkaných služieb cestovného ruchu predstavuje zájazd podľa zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 170/2018 Z. z.“).
Vzťahujú sa preto na Vás všetky práva vyplývajúce zo zákona č. 170/2018 Z. z., ktoré sa vzťahujú na zájazdy. Naša spoločnosť Awertravel, s.r.o. 905 01 Senica. Hviezdoslavova 1469/61 IČO: 36235989 (ďalej len „cestovná kancelária“) je plne zodpovedná za riadne poskytnutie zájazdu ako celku.
Okrem toho ako cestovná kancelária sme v súlade so zákonom chránení, ak ide o refundáciu Vašich platieb a ak je súčasťou zájazdu preprava, ak ide o zabezpečenie Vašej repatriácie, pre prípad, že sa dostaneme do úpadku.
Základné práva podľa zákona č. 170/2018 Z. z.
\1\ Informácie o zájazde poskytované pred uzatvorením zmluvy o zájazde
a) Všeobecné informácie o zájazde
cieľové miesto / miesta: Bratislava - Szombathely – Jak - Hevíz – opátstvo Pannonhalma - Lébény
trasa cesty: Bratislava - Szombathely – Jak - Hevíz – opátstvo Pannonhalma – Lébény - cieľová stanica podľa programu – Bratislava
termín začatia zájazdu: A. 09.03.2025, B. 16.03.2025, C. 13.04.2025
termín skončenia zájazdu: A. 11.03.2025, B. 18.03.2025, C. 15.04.2025
dĺžka zájazdu s dátumami: A. 09.03.2025 – 11.03.2025, 3 dni, B. 16.03 - 18.03.2025, C. 13.04 - 15.04.2025
počet zahrnutých nocí (ak ide o zájazd, ktorého súčasťou je ubytovanie): 2 x
b) Informácie o preprave
druh a kategória dopravného prostriedku: lux bus
trieda dopravného prostriedku: lux bus
dopravné spojenia: nie
presný (ak to nejde určiť – približný) čas odchodu a návratu: odchod asi o 06.45 hod., príchod asi o 19.00 hod.
miesto odchodu a návratu: Bratislava, hlavná železničná stanica
miesta a trvanie zastávok: v zmysle platných dopravných a bezpečnostných predpisov
c) Informácie o ubytovacom zariadení
názov ubytovacieho zariadenia: Hotel Majerik Hevíz alebo podobný
poloha ubytovacieho zariadenia: Hevíz
kategória ubytovacieho zariadenia: hotel
trieda ubytovacieho zariadenia (a krajina, podľa ktorej je ubytovacie zariadenie klasifikované): hotel **/*** Maďarsko
stupeň vybavenosti ubytovacieho zariadenia: zodpovedajúci triede ubytovacieho zariadenia
základné charakteristické znaky ubytovacieho zariadenia: hotel
d) Informácie o stravovaní
spôsob stravovania: 2 x polpenzia
forma stravovania: raňajky a večera bufet alebo servírované, alkoholické a nealkoholické nápoje k večeri nie sú v cene zájazdu
e) Informácie o iných službách
program v mieste pobytu, výlety, exkurzie alebo iné služby zahrnuté v celkovej cene zájazdu: Podľa programu
f) Skupinové zájazdy
vymedzenie služieb cestovného ruchu poskytovaných cestujúcemu v rámci skupiny:
približná veľkosť skupiny: 50 osôb
g) Súčasťou zájazdu sú iné služby cestovného ruchu vymedzené v § 2 písm. a) štvrtom bode zákona č. 170/2018 Z. z. poskytované v cudzom jazyku
ÁNO / NIE
Ak áno, cudzí jazyk, v ktorom sa poskytuje iná služba cestovného ruchu:
h) Informácie o vhodnosti cesty
Zájazd je vhodný aj pre osoby so zníženou pohyblivosťou
ÁNO / NIE
Ďalšie presné informácie o vhodnosti cesty, o ktoré cestujúci požiadal, berúc do úvahy potreby cestujúceho:
\3\ Informácie o cene a platobných podmienkach
celková cena zájazdu vrátane daní, všetkých nákladov a poplatkov: 225,- €
do celkovej ceny zájazdu ešte môžu byť zahrnuté dodatočné náklady alebo poplatky: sedadlo v prednej časti autobusu 15,- €, mestská taxa – platí sa na mieste prostredníctvom sprievodcu, vstup do termálneho jazera Hevíz lístok si kúpi každý sám, rezervovaný vstup kláštor Pannonhalma a iné vstupy, komplexné cestovné poistenie vrátane storna zájazdu: krytie do výšky 80 % storno poplatku, cena 9,- €, alebo poistenie pandemic vrátane ochorenia na covid-19 v cene 12,- €, jednolôžková izba za príplatok 60,- € na vyžiadanie alebo ak klienta nie je možné doubytovať
platobné podmienky vrátane povinnosti cestujúceho zaplatiť zálohu a jej výšku: pri prihlásení platba v plnej výške 225,- € + možné príplatky: sedadlo v prednej časti autobusu 15,- €, komplexné cestovné poistenie vrátane storna zájazdu: krytie do výšky 80 % storno poplatku, cena 9,- €, alebo poistenie pandemic vrátane ochorenia na covid-19 v cene 12,- €, jednolôžková izba za príplatok 60,- € na vyžiadanie
platobné podmienky pre zaplatenie zvyšnej časti ceny: pri prihlásení platba v plnej výške
ak existuje povinnosť poskytnúť na žiadosť cestovnej kancelárie inú finančnú zábezpeku, informácie o tejto povinnosti a podmienkach, ktoré sa na ňu vzťahujú:
\4\ Informácie o vízových povinnostiach, pasových povinnostiach a iných povinnostiach
všeobecné údaje:
predpokladaná lehota na vydanie víz: bez vízovej povinnosti
informácie o zdravotných požiadavkách v cieľovom mieste:
\5\ Informácie pre cestujúcich, ak sa na realizáciu zájazdu požaduje minimálny počet účastníkov 38 osôb
\6\ Informácie o poverenom zodpovednom zástupcovi alebo o inom subjekte, prostredníctvom ktorého je možné sa skontaktovať s cestovnou kanceláriou alebo cestovnou agentúrou a komunikovať s nimi
meno zodpovedného zástupcu / názov subjektu: Vierka Navrátilová
adresa zodpovedného zástupcu / sídlo subjektu: Hviezdoslavova 1469/61, 905 01 Senica
elektronická adresa: vierka@awertravel.sk
telefónne číslo: 0905974264
telefónne číslo pre núdzové situácie: 0903237972
7\ Postúpenie zmluvy o zájazde
Cestujúci má právo postúpiť zmluvu o zájazde inej osobe. Oznámenie o postúpení zmluvy o zájazde inej osobe spoločne so súhlasom tretej osoby s postúpením je cestujúci povinný doručiť cestovnej kancelárii na trvanlivom nosiči (napr. e-mailom) v primeranej lehote, najneskôr však 7 dní pred začatím zájazdu, ak sa nedohodli inak. Pri leteckých zájazdoch je rozhodujúci termín vystavenia letenky na konkrétne meno, zvyčajne najneskôr 21 dní pred začatím zájazdu.
Pôvodný cestujúci a nový cestujúci spoločne a nerozdielne zodpovedajú za zaplatenie zvyšku ceny zájazdu a všetkých poplatkov, príplatkov a iných preukázateľných skutočných primeraných nákladov, ktoré vzniknú v súvislosti so zmenou cestujúceho a o ktorých ich cestovná kancelária informuje.
\8\ Zmena ceny zájazdu
Cena zájazdu sa môže zvýšiť, ak je presne určený spôsob výpočtu zvýšenia ceny, len ak sa zvýšia osobitné náklady bližšie špecifikované v § 19 ods. 2 zákona č. 170/2018 Z. z. (napríklad zmena cien pohonných látok) a ak sa v zmluve o zájazde uvádza, že cestujúci má právo na zníženie ceny podľa § 19 ods. 5 zákona č. 170/2018 Z. z.
Jednoznačne a zrozumiteľne formulované oznámenie o zvýšení ceny zájazdu na trvanlivom nosiči spolu s odôvodnením a výpočtom zvýšenia ceny zájazdu musí byť cestujúcemu preukázateľne odoslané najneskôr 20 dní pred začatím zájazdu, inak cestovnej kancelárii nevznikne právo na zaplatenie rozdielu v cene zájazdu.
Ak zvýšenie ceny presiahne 8 % ceny zájazdu, môže cestujúci od zmluvy o zájazde odstúpiť bez zaplatenia odstupného. Cestujúci si zároveň môže uplatniť práva vyplývajúce mu z bodu 9 tohto formulára.
Ak si cestovná kancelária vyhradí právo na zvýšenie ceny, cestujúci má nárok na zníženie ceny, ak sa znížili príslušné náklady.
\9\ Zmena iných podmienok zmluvy o zájazde
Ak sa pred začatím zájazdu zmení niektorý zo základných znakov služieb cestovného ruchu alebo cestovná kancelária nemôže splniť osobitné požiadavky cestujúceho, na ktorých sa dohodli, informuje cestujúceho o
navrhovaných zmenách a o ich vplyve na cenu zájazdu; a
práve cestujúceho navrhované zmeny v primeranej lehote
a) prijať (ak ich cestujúci v lehote podľa písmena b) neprijme, zmluva o zájazde zanikne), alebo
b) odstúpiť od zmluvy o zájazde bez zaplatenia odstupného a
– prijať náhradný zájazd
v rovnakej alebo vyššej kvalite, ktorá zodpovedá službám dohodnutým v pôvodnej zmluve o zájazde; alebo
nižšej kvality alebo s nižšími nákladmi, pričom cestujúci má právo na primerané zníženie ceny zájazdu; alebo
– neprijať náhradný zájazd a následne si uplatniť právo na vrátenie všetkých platieb, ktoré boli uskutočnené cestujúcim, a to do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy o zájazde.
\10\ Odstúpenie cestovnej kancelárie od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu cestujúcemu
Cestovná kancelária môže pred začatím zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu spôsobenú cestujúcemu týmto odstúpením, ak
a) počet účastníkov zájazdu je nižší ako minimálny počet účastníkov požadovaný podľa zmluvy o zájazde a cestovná kancelária odstúpi od zmluvy o zájazde v lehote určenej v zmluve o zájazde, najneskôr však
– 20 dní pred začatím zájazdu, ak ide o cestu, ktorá trvá dlhšie ako 6 dní,
– 7 dní pred začatím zájazdu, ak ide o cestu, ktorá trvá od 2 dní do 6 dní,
– 48 hodín pred začatím zájazdu, ak ide o cesty, ktoré trvajú menej ako 2 dni, alebo
b) neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti bránia cestovnej kancelárii plniť zmluvu o zájazde a cestovná kancelária oznámi cestujúcemu odstúpenie od zmluvy o zájazde bezodkladne pred začatím zájazdu.
\11\ Odstúpenie od zmluvy o zájazde cestujúcim z dôvodu neodvrátiteľných a mimoriadnych okolností
Cestujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde pred začiatkom poskytovania zájazdu bez zaplatenia odstupného, ak v cieľovom mieste alebo v jeho bezprostrednej blízkosti nastanú neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti (napríklad ak existujú vážne bezpečnostné problémy v destinácii), ktoré významne ovplyvnia poskytovanie zájazdu alebo prepravu cestujúcich do cieľového miesta.
V takom prípade odstúpenia od zmluvy o zájazde má cestujúci nárok na vrátenie všetkých platieb, ktoré za zájazd zaplatil.
\12\ Odstúpenie od zmluvy o zájazde cestujúcim bez uvedenia dôvodu
Cestujúci môže kedykoľvek pred začatím poskytovania zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde za primerané a odôvodnené odstupné. Cestovná kancelária je povinná vrátiť cestujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijala, znížené o odstupné.
Ak ide o zmluvu uzatvorenú mimo prevádzkových priestorov, je cestujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde aj bez uvedenia dôvodu a bez povinnosti zaplatiť odstupné v lehote 14 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy o zájazde (oprávnenie cestujúceho odstúpiť od zmluvy o zájazde bez uvedenia dôvodu sa nevzťahuje na zájazdy, ktorých cena je znížená z dôvodu ich poskytnutia v krátkom čase po uzatvorení zmluvy o zájazde).
\13\ Zodpovednosť za poskytnutie zájazdu
Ak niektorá zo služieb cestovného ruchu nie je poskytnutá v súlade so zmluvou o zájazde, zákonom č. 170/2018 Z. z. alebo ak nemá vlastnosti, ktoré cestujúci s ohľadom na ponuku a zvyklosti dôvodne očakával, je cestovná kancelária za podmienok vymedzených zákonom č. 170/2018 Z. z. povinná po oznámení cestujúceho alebo na základe vlastných zistení porušenia zmluvy o zájazde vykonať nápravu. Ak nápravu nevykoná, ponúkne cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu
a) rovnakej kvality alebo vyššej kvality, ako je uvedená v zmluve o zájazde, bez dodatočných nákladov pre cestujúceho, alebo
b) nižšej kvality, ako je uvedené v zmluve o zájazde, s poskytnutím primeranej zľavy.
Cestujúci môže odmietnuť náhradné služby cestovného ruchu ponúknuté cestovnou kanceláriou, ak náhradné služby cestovného ruchu nie sú porovnateľné so službami cestovného ruchu uvedenými v zmluve o zájazde alebo ponúknutá zľava z ceny zájazdu za služby cestovného ruchu nižšej kvality nie je primeraná. V tom prípade a ak poskytnutie náhradných služieb cestovného ruchu cestujúci nemôže z objektívnych dôvodov prijať, cestujúci pokračuje v užívaní služieb cestovného ruchu, ktoré sú
predmetom oznámenia, a cestovná kancelária poskytne cestujúcemu primeranú zľavu z ceny služieb cestovného ruchu, ktoré boli predmetom oznámenia.
Cestujúci môže od zmluvy o zájazde odstúpiť bez zaplatenia odstupného a požadovať vrátenie časti ceny zodpovedajúcej cene služieb cestovného ruchu, ktoré neboli poskytnuté riadne a včas, ak došlo k podstatnému porušeniu zmluvy o zájazde a cestovná kancelária neodstránila porušenie zmluvy o zájazde ani nezabezpečila cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu v primeranej lehote určenej cestujúcim.
Ak v dôsledku neodvrátiteľných a mimoriadnych okolností nie je možné zabezpečiť návrat cestujúceho podľa zmluvy o zájazde, cestovná kancelária znáša náklady na potrebné ubytovanie, ak je to možné rovnakej kategórie, v trvaní najviac troch nocí na jedného cestujúceho. Ak sú v osobitných predpisoch o právach cestujúcich platných pre príslušné dopravné prostriedky na návrat cestujúceho ustanovené dlhšie lehoty, uplatňujú sa tieto dlhšie lehoty. Obmedzenie nákladov sa nevzťahuje na osoby so zníženou pohyblivosťou a osoby, ktoré ich sprevádzajú, tehotné ženy, maloletých bez sprievodu alebo osoby, ktoré potrebujú osobitnú lekársku starostlivosť, ak bola cestovná kancelária o ich osobitných potrebách informovaná aspoň 48 hodín pred začatím zájazdu.
\14\ Zníženie ceny / náhrada škody cestujúcim
Cestujúci má tiež právo na zľavu z ceny zájazdu a/alebo na náhradu škody, ak služby cestovného ruchu neboli poskytnuté alebo neboli poskytnuté riadne.
\15\ Poskytnutie pomoci cestovnou kanceláriou
Cestovná kancelária je povinná bezodkladne poskytnúť pomoc cestujúcemu v ťažkostiach, a to aj pri neodvrátiteľných a mimoriadnych okolnostiach.
\16\ Úpadok cestovnej kancelárie
Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku, platby cestujúcich budú refundované.
Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku po začatí poskytovania zájazdu a ak zájazd zahŕňa prepravu, zaistená je repatriácia cestujúcich.
Cestovná kancelária uzatvorila zmluvu zabezpečujúcu ochranu pre prípad úpadku s poskytovateľom ochrany pre prípad úpadku [obchodné meno, identifikačné číslo organizácie, sídlo, telefónne číslo a adresa elektronickej pošty] (ďalej len „Poskytovateľ ochrany pre prípad úpadku“).
Cestujúci sa môže obrátiť na poskytovateľa ochrany pre prípad úpadku, ak sú služby odmietnuté z dôvodu úpadku cestovnej kancelárie.
[Webové sídlo, na ktorom sa nachádza zákon č. 170/2018 Z. z